TOM week 33: 10 Minutes




Afgelopen maandag,

Zij: wat is de nieuwe opdracht?
Ik: 10 minutes
Zij : The next 10 minutes.
Ik: sorry???
Zij: The next 10 minutes uit The last five years!! (lees, cultuurbarbaar dat je dat niet weet)

Lang leve Google en Youtube want ik kende het dus echt niet.

Vandaag,
Ik moet eerlijk bekennen dat dit nummer je toch wel aan het denken zet.

Sommige 10 minuten lopen naadloos over in de volgende 10 minuten, alles gaat zijn gangetje, je zit zeg maar in het boemeltje.

En het zijn ook niet de 10 minuten waarin iets gebeurt dat achteraf gezien niet zo handig of tactvol was. Of die dingen die je leven op dat moment  op zijn kop zetten.

Want de volgende 10 minuten zijn bepalend voor wat er gaat gebeuren in de daar opvolgende 10 minuten.

Die 10 minuten waarin je denkt is het het allemaal wel waard, wil ik dit nog wel, kan ik het nog wel opbrengen. Je (vaak goedbedoelde) adviezen in je overwegingen meeneemt want je uiteindelijke beslissing beïnvloed niet alleen je eigen volgende 10 minuten maar ook die van de ander(en).

Het zijn die 10 minuten waarin je je eigen grenzen leert kennen, je verwachtingen moet bijstellen,
 je jezelf afvraagt is het nu genoeg geweest  of ik hou vol en heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Die 10 minuten die niemand eigenlijk wil maar toch bij het leven horen.

Die 10 minuten vormen je tot wie je bent en wie je wordt.

Die 10 minuten die geen handleiding hebben en je moet vertrouwen op je eigen gevoel.

En eigenlijk zijn die 10 minuten helemaal niet zo slecht als dat je denkt, je moet even een pas op de plaats maken, afstand nemen van de rest en jezelf onder de loep nemen.

Het zorgt ervoor dat je dicht bij jezelf blijft.

Het geeft je de kracht om de volgende 10 minuten in te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen