Doos vol geheimen...

Ik hoor nog steeds de stem mijn vader in mijn hoofd:
jullie mogen niet in deze doos kijken,
die is van mama en daar bewaard ze voor haar belangrijke spulletjes en brieven in.
Het was dan ook altijd heel spannend als we erin mochten kijken,
het had iets geheimzinnigs die doos.

Wat zat er dan in die doos.....
nou voornamelijk herinneringen aan de verkeringstijd van mijn ouders.
de brieven die mijn vader aan mijn moeder schreef
 toen hij op herhaling moest:
een album met foto's van een vakantie en dagjes weg
de foto's zijn ondertussen behoorlijk vergeeld en ruiken naar
eh tja zoals oude foto's ruiken!
en zo zagen ze er 52 jaar geleden uit!

Afgelopen vrijdag mocht Cheyenne in de doos kijken,
ze mocht alles open maken en lezen!
Tja, waarom mogen kleinkinderen altijd meer dan eigen kinderen??

De foto's zijn gepubliceerd met toestemming van mijn moeder!

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Annemarie. Ik heb ook zo'n doos gekregen, maar met een ander motief.
    Het heeft mij ook altijd verbaasd dat kleinkinderen mochten doen,waar wij zelfs niet over durfden denken.
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LOL, precies! Als ik zie wat Cheyenne allemaal mocht van mijn ouders dan zou je spontaan jaloers worden! En die doos die is echt al heel oud, zit vol blutsen, begint te roesten maar hij blijft iets hebben. Ik heb mijn moeder dan ook op haar hart gedrukt daat ze m echt niet mag wegdoen!

    BeantwoordenVerwijderen