Stil verdriet.

Als kind wist ik het al heel zeker, later wil ik kinderen,
minimaal 2 maar mischien wel 3 of 4.
Trouwen hoefde van mij niet maar wel kinderen.
En als ik partnerloos zou blijven dan maar bewust ongehuwde moeder worden.

Het bleef bij 1 dochter...

Dus ik kan heel boos worden als ik van die standaard opmerkingen
naar mijn hoofd geslingerd krijg,
je kent ze wel... met zo'n hatelijk vriendelijke ondertoon:
zeker een bewuste keuze 1 kind....

Ik leg het ondertussen niet meer uit dat ik 2 miskramen heb gehad,
dat dit geen bewuste keuze is, hoe groot het verlangen is/was naar meer kinderen.

Hoe graag ik had gewild dat Cheyenne zou opgroeien in een gezin
met  broertje(s) of zusje(s).
Waar ze dingen mee kan delen, spelen, ruzie maken, stappen,
winkelen, op vakantie gaan, al die dingen die ik deed met mijn broertje.

Ik probeer niet te ver in de toekomst te kijken,
dat doet pijn, want ooit is ze alleen, geen moeder meer ,geen  broertjes of zusjes.
Ik hoop dat ze een partner krijgt en kinderen en als het even kan 2.

Zodat ze toch niet alleen is... later....

20 weken echo.
30 juni 1994.






5 opmerkingen:

  1. En toch heb je een mooi geschenk gekregen 1 kind... Er zijn mensen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen misschien is dat een kleine troost voor je. Natuurlijk doet het pijn maar geniet van deze meid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik me heel goed bewust, hoe groot geschenk het is om in ieder geval een dochter te hebben.

      Verwijderen
  2. Het gevoel is heel herkenbaar. Ik heb niet het verdriet gekend van miskramen. Ik heb 2 prachtzonen. Ik was 26 toen de tweede geboren werd. Ik kom uit een zeer kinderrijke familie. Mijn , meer dan 80 , neven en nichten ken ik niet allemaal. Ik wilde een groot gezin. Maar gezien mijn gezondheid werd me een ernstige waarschuwing gegeven. Pas 26. Het was een strijd. Waarom zou ik niet nog een gezond kind kunnen krijgen. Pas toen ik in de overgang kwam, kon ik erin berusten. Ik heb ook genoten van de knullen die ik had. Maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen