Gezonder eten, volgende stappen...

Sinds een paar maanden zijn alle pakjes, zakjes en potten met kant en klare sausen en mixen het huis uit!
In het begin was het zoeken naar de juiste verhoudingen met kruiden en specerijen
maar tegenwoordig gaat het al uit de losse pols.

Dus het werd tijd om een stap verder te gaan, namelijk het vervangen van melk door soja.

Ik heb het geprobeerd, echt, maar ik krijg het niet weg.
Wat een zoete weeïge smaak, de rillingen lopen
nog over mijn rug alleen bij de gedachten. Vreselijk wat smerig! (sorry mam ik weet het!)
Dus de soja is weer vervangen door halfvolle melk en magere yoghurt.

Nu ik het er toch over heb, waar de rillingen ook van over mijn rug lopen is volkoren pasta en rijst.
Eigenlijk zijn het niet rillingen maar hele erge maag/buikpijn.
Op de een of andere manier kan mijn lichaam dit niet verdragen, dus ook hier blijft het bij de gewone varianten

De volgende stap die ik nu heb genomen is koekjes, cake, taart enzovoort vervangen door volkoren koekjes/biscuit.
Chips en dergelijk blijven ook in de kast net zoals (met pijn in het hart) chocola.

Ik heb ondertussen ook al nagedacht wat de volgende stap wordt namelijk zelf samenstellen van muesli.
De cornflakes van Kellogg's ga ik vervangen door een biologische variant.
Eens kijken hoe dat gaat bevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten