Happy momentjes in een niet zo'n Happy tijd.

Nooit had ik kunnen vermoeden dat het simpel opruimen van een "ongelukje" van Jace een enorm gevolg zou hebben. Ik denk dat ik het niet gauw zal vergeten, het krakende geluid wat uit mijn been kwam, ik wist het meteen dit is niet goed. Afgelopen maandag zat ik bij de dokter, diagnose scheurtje in mijn hamstring, maar de pijn in mijn knie werd alleen maar erger terwijl de pijn in de hamstring steeds minder werd. Dus Goede Vrijdag opnieuw naar de huisarts.

Mijn linkerbeen ging heel soepel alle kanten op maar mijn rechter niet. Terwijl ik mij bedacht, Annemarie ontspannen want dat rechterbeen hou je wel heel gespannen, zei de huisarts je linkerbeen beweegt veel te soepel, ik denk dat je je kniebanden hebt gescheurd. Ik schoot nog niet in de lach, voor mijn gevoel klopte het niet, een been hoort toch soepel te bewegen!

Om half vijf stapte we weer naar buiten richting de thuiszorg winkel voor krukken, een brace hadden we al bij de apotheek meegenomen. De verwijsbrief voor een MRI was al door gefaxt naar het ziekenhuis, want tja Goede Vrijdag half vijf kun je niet meer geholpen worden. Dinsdag mag ik bellen wanneer en hoe laat ik terecht kan.

De mensen dichtbij mij weten het wel, als er iets is waar ik helemaal van in de stress ga is het wel een ziekenhuis. Of het nu simpel op bezoek gaan bij iemand, als ondersteuning mee met iemand of zoals nu zelf iets hebben mijn stressfactor giert omhoog. Het liefst steek ik nu mijn kop in het zand en doe net alsof er niets aan de hand is. Maar goed dat kan niet dit keer....

Dus bedacht ik een therapie voor mijzelf, ik ga (net als heel veel anderen) meedoen met 100 Happy Days.
Elke dag een foto op Instagram van een Happy momentje en misschien deze foto's scrappen.
Geen idee hoe maar dat komt vanzelf wel, want tenslotte mag ik voorlopig niet teveel lopen of werken of... of...

Dag 1, ondanks alles blij met mijn brace!
Toch nog een beetje vrijheid om rond te kunnen hobbelen
zonder mij knie teveel te belasten.

En heel stiekem hoop ik dat het alleen maar verrekt is.

2 opmerkingen:

  1. Beterschap in ieder geval! Hoop voor je dat het verrekt is! Veel plezier met je 100 dagen happy. Ik heb me gisteren in een opwelling ook ingeschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Ik ook eens kijken of ik het vol kan houden!

    BeantwoordenVerwijderen